Asortymentowa analiza rentowności sprzedaży

 

Jednym z niezbędnych warunków funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa jest realizacja sprzedaży. O wysokości ponoszonego zysku informuje tak zwany wskaźnik rentowności sprzedaży netto oraz brutto. By go poznać, niezbędne jest prowadzenie polityki asortymentowej firmy, która polega między innymi na dokonywaniu analiz rentowności sprzedaży.

Proponujemy kompleksową analizę asortymentu przedsiębiorstwa, niezbędną w efektywnym zarządzaniu wartością firmy.
Zalecamy, aby oferowany przez przedsiębiorstwo asortyment był cyklicznie analizowany pod kątem uzyskiwanej rentowności sprzedaży. W naszej działalności często spotykamy się z porftolio, w którym tylko mniejszościowy udział stanowią produkty/towary generujące zysk.

Proponowana przez nas analiza rentowności sprzedaży opiera się między innymi na ustaleniu wkładu poszczególnych asortymentów w marżę niezbędną do pokrycia kosztów firmy. Z wyników takich analiz można korzystać w obliczu wielu różnych decyzji. Każda analiza rentowności sprzedaży doskonale sprawdzi się do porównań dokonywanych w czasie oraz przestrzeni. Tego typu opracowania można wykorzystywać chociażby w trakcie zmiany technologii czy  w czasie zakupu surowców do produkcji.

 

analiza_asortymentowa1

Doświadczenie Petera Druckera dowodzi, że średnio na każde 100 nowych wyrobów, zaledwie jeden staje się hitem i także tylko jeden totalną, ewidentną klapą. Dalsze 20 to wyroby osiągające marże zapewniające ich producentom zyski. To ich żywiciele. Pozostałe niemal 80% to wyroby z problemami. Te problemy musimy wyeliminować.

Wypełnij formularz kontaktowy, a my zaproponujemy rozwiązanie indywidualnie dopasowane dla Twoich potrzeb!

Formularz kontaktowy




Wyrażam zgodę na przetwarzanie
moich danych osobowych
na zasadach określonych
w regulaminie.

 

 kreskastopka
4strategy consulting
ul. Dąbrowskiego 77A kom.: 500 705 000, tel.:  61 679 13 55 NIP: 788-170-48-44
60-529 Poznań fax: 61 642 73 75 e-mail: info@4strategy.pl
kreskastopka